mandag den 30. august 2010

Efter næsten en uge fik jeg endelig taget mig tid til at scrappe lidt igen. Tjalfe har nogle gange lidt svært ved at huske ugedagene, selvom det ellers er blevet terpet i både børnehave, skole og herhjemme de sidste mange år. Derfor tænkte jeg at det skulle visualiseres på en eller anden måde, for jeg tror det vil hjælpe ham meget. Derfor blev det kombineret med at scrappe hans skoleskema. Jeg ved godt at lørdag og søndag ikke står derpå, men håber at han alligevel kan finde ud af det - han er i hvert fald klar over at man skal tidlig op 5 dage og så sove længe 2 dage, ellers må vi jo lave det om :-)

Men det er godt nok begrænset hvad jeg har af skole-relateret pynt, derfor er skemaet blevet meget simpelt, men så er der jo heller ikke så meget der kan forstyrre, når Tjalfe skal læse skemaet.

For et stykke tid siden, lavede Mona (Desdemona) et større indlæg i vores Dagbogsklub, omkring hvordan hun gemmer megen papemballage, som så kan bruges til at scrappe på, med eller af. Efter hendes indlæg, har jeg taget mig selv i at tjekke samtlige emballager herhjemme efter for om der skulle være et eller andet på dem, der kan bruges til scrap - fx Lego-logoet på en papkasse med lego.
Men det griber jo om sig, og da vi var på McDonalds i sidste uge, kiggede jeg jo også lige æsken til Happymeal igennem inden den røg ud. De kører Shrek-tema, og har faktisk lavet sådan nogle "dies" der er lige til at prikke ud af æsken....dem skyndte jeg mig da lige at redde inden resten røg i skralderen:

Tænker at "ønskebeviset" nok kan klare et tyndt lag maling, eller sætte andet pynt ovenpå.
Tak for at i læste med :-)

2 kommentarer:

Vranda sagde ...

Et flot skoleskema du har fået lavet til Tjalfe. Det kan da også være svært at hitte rundt i alle de ting som vores børn får puttet i hovedet. Tak for tippet om de forskellige scrap relaterede ting :o)

Bertram sagde ...

Fint skoleskema du har fået lavet til Tjalfe. Kender godt det med at man pludselig synes man kan bruge alt, i dag har jeg f.eks stanset blomster ud af metal låget fra Nesquick chokoladepulveret!!!