torsdag den 3. februar 2011

Her er Felixs barnedåb overstået. Det var en rigtig hyggelig dag, på trods af at vi måtte ændre en del i forløbet lige inden. Havde nemlig i december fået at vide at dåben ville begynde kl 10.30, men da præsten så kom 3-4 dage inden barnedåben, begyndte han at snakke om kl 17, fordi der skulle være kyndelmesse også (lysfest). Det studsede jeg jo lidt over og vi fandt så ud af at der tilbage i dec. var lavet en fejl fra kirkekontoret. Han tilbød dog at komme ud i kirken kl 10.30 så vi kunne klare dåben alligevel, men synes ikke han skulle til at køre til den samme kirke flere gange end nødvendigt, så det endte med at jeg sagde at jeg nok skulle få fat i mine gæster og informere dem. Der blev ringet fra kirkekontoret et par timer senere og jeg fik en stor undskyldning, men jeg kunne jo kun grine lidt af det, for historien er jo sjov, og så er den bestemt scrappable.
Derfor blev Felixs barnedåb taget i omvendt rækkefølge hvor vi spiste middag først, så kaffe og kransekage, så barnedåb og til slut skrub-af-mad. Det er i hvert fald en barnedåb vi vil huske.
Felix var eksemplarisk hele dagen, fik snakket med alle sine gæster og var MEGET træt om aftenen.
Op til barnedåben ryddede jeg lidt op i mine scrapting, sorterede de ting der skulle sælges osv fra. Ved samme lejlighed kom jeg til at kigge på de mange kort jeg efterhånden havde liggende, og tænkte at det var fjollet at blive ved med at gemme på dem, nu hvor jeg ikke rigtig sælger af dem. Derfor er hele stakken som kan ses nedenfor blevet doneret til et godt formål, nemlig cancerkort. For dem af jer der ikke kender cancerkort, så bliver donerede kort solgt og størstedelen af indtjeningen går til Foreningen for cancerramte børn, så de kan få nogle gode oplevelser.
Jeg har ikke fået scrappet den sidste uges tid op til barnedåben, men nu hvor vi er på den anden side af denne, er der plads til at være kreativ igen. Jeg har til månedsudfordringen ved TSC lavet dette lo

Det var faktisk lidt en tilfældighed, for jeg havde kigget på skitsen, men ikke rigtig blevet inspireret og synes ikke lige jeg havde nogle billeder der "talte" til mig. Men så var mine forældre forbi og vi snakkede om de sjove kommentarer der kommer fra børnene, og så var den der...historien altså og bagefter gik det relativt hurtigt med at finde billede, papir og pynt. Er blevet glad for lo'et selvom der er nogle elementer jeg ikke rigtig bruger så tit, men i dette tilfælde er det også historien der er vigtigst.
Tak for at i læste med :-)


2 kommentarer:

Bertram sagde ...

Sikke da noget man kan komme ud for GRIN
Dejligt at dåben gik godt og lille Felix ser så dejlig ud. tager du ham mon med til scrap i Randers?
Kig forbi min blog, der ligger en award til dig.

Marianne sagde ...

Hvor sejt med den barbedåb :) :) Det ville jeg slet ikek kunnet have klare - tingene skal gerne ligge i (forholdsvis) faste rammer foe mig - men rigtigt - historien er bestemt værd at scrappe :)
Og sikke et nuser dåbsbarn :)
Dit LO til skitsen er blevet super fedt!!