tirsdag den 1. marts 2011

Telephonegame

Jeg deltog jo i 2 grupper i februar måneds Telephonegame på Scrapsisters, og nu er den sidste gruppe blevet afsløret på scrapsisters blog, og jeg kan nu vise jer mit bidrag
Ligesom sidst er det jo vildt sjovt at se hvordan layouts'ene ændrer sig igennem gruppen, samt hvad der går igen. I dette tilfælde er opsætningen meget den samme, og som Heidi også nævner, så går taggen også igen - ja det er nok en trend med den tag, men synes også at de er både praktiske til journalisering, men kan samtidig give lidt kant til resten af et LO.
En anden måde at give lidt kant og detalje er at bruge crackle accent, som jeg har gjort på min sommerfugl og dådyret. Tror desværre at det er lidt svært at se på de billeder jeg har fået lagt her, men for de uindviede er det en gennemsigtig finish, der krakelerer når den tørrer, og det ser helt fantastisk ud på mine figurer, der i forvejen er stanset ud af et par gamle og gulnede bogsider.
Her er der også lidt close-up af titlen, hvor en del af den er syet i hånden - puha, det tog godt nok lige lidt tid at sy det, og mit håndled var ømt i forvejen, så det hjalp ikke rigtig på det at sidde og sy i et par dage, men synes alligevel det var besværet værd....er vildt glad for resultatet og for mit LO. Det er bestemt en teknik der vil blive brugt igen....når mit håndled lige er kommet sig lidt.

Omkring redesign af min blog, så er hovedet lagt i blød...og jeg har fundet ud af hvilke farver der skal være....tror jeg.....problemet er at jeg ikke selv har en personlig stil indenfor scrapbooking, og egentlig bare følger de kreative impulser der kommer i bølger....både mht. hvad der er trendy, men også hvad jeg selv føler for. Har længe kunnet lide det meget rolige og harmoniske, næsten helt over i vintage-stilen, men kan mærke at jeg begynder at helle mere til skrappere farver, og et helt anderledes spil i mine kreationer, samt brug af mere vovede materialer.
Helt personligt synes jeg det er en vældig sjov process jeg er på vej igennem, og jeg er meget spændt på hvordan jeg udvikler mig i samme åndedrag.
Vi har jo også vores dagbogsklub på scrapsisters, og jeg er rigtig godt igang med min dagbog, faktisk har jeg allerede på de to måneder der er gået, fået skrevet så meget, at dagbogen begynder at være noget tyk. Overvejer lidt om jeg bare skal tage skridtet fuldt ud og ændre formatet på den igen, så siderne bliver lidt større at skrive på, men det skal lige overvejes noget længere. Jeg er vist også kommet til at love at lave en klubaften i dagbogsklubben og nu begynder jeg så småt at planlægge hvad jeg vil vise og fortælle og om jeg har nogle snedige fif....er noget spændt på at skulle lave et oplæg til sådan en aften, men tror nu at det nok skal blive godt.
Tak for at i læste med og tak for jeres fine kommentarer




2 kommentarer:

Heidi sagde ...

Sommerfugl og Bambi er simpelthen så fantastiske - ligesom resten af layoutet :) Jeg låner lige nogle billeder, håber det er ok.
Ang. din blog, så har du nu en stil, synes jeg at kan se. Du har et...hmmm touch, tror jeg det hedder.
Glæder mig til at se hvad det bliver til. Og så følg lige med på SS, jeg er ved at lave en blog dag.

Anne Bente sagde ...

total flot, med masser af lækre detaljer

klemmm