søndag den 24. juli 2011

Forandringer der fryder....

Som jeg fortalte i mit sidste indlæg. så er der gang i en masse forandringer herhjemme, og jeg kan nu vise jer nogle af dem.


Den første og nok største er at jeg er holdt med at ryge.....ja det er skam rigtig nok....Jeg har været ryger halvdelen af mit liv, men har det sidste års tid tænkt meget på mit helbred, mine børn og deres fremtid, og er til sidst kommet til den konklusion at jeg ikke længere ønskede at være ryger. Det er et af mine helt store mål i år, og jeg kan nu, efter 8. forsøg fortælle at jeg ikke har røget i 14 dage, og heller ikke har intentioner om at begynde at ryge igen. Jeg ved dog af erfaring at man kan komme ud for ting i livet, der kan "knække" én, så aldrig sig aldrig, og måske er det den lidt mere afslappede holdning der denne gang gør at jeg ikke har lyst til at ryge.



Vi havde jo mine forældre på besøg sidste weekend, for at blænde fordøren af, så jeg kan få en lille scraphule i vindfanget. Vi nåede faktisk at få blændet fordøren af om lørdagen, jeg malede 2 gange søndag, mandag kom der tæppe på gulvet, og jeg flyttede de store møbler ind, inden jeg smuttede i byen, tirsdag tog jeg i Ikea og købte et par marolle-stænger mere og en gallerihylde og siden har jeg flyttet på plads ligeså stille.

Her ses rummet udefra

Væggen med marolle-stænger ved min højre side, så det er nemt at gå til, når jeg sidder på pladsen.



Til min venstre side er der en lille rumdeler, og "arkivskuffer" - oven på arkivskufferne plejer jeg at have min bærbare til at stå, men har ikke lige fået den sat på plads igen, efter at vi har været på weekend.



Jeg mangler stadig at få sorteret i en del af tingene herinde, og komme ordentlig på plads, så jeg kan finde roen ved at sidde her. Men det er dejligt at kunne gå herind og lukke døren, og skønt ikke at skulle bekymre sig for at bettemand kommer til at sluge en eller anden dims der er endt på gulvet.


Jeg har ikke planlagt det helt store den næste uges tid, men min mormor har snart fødselsdag, så skal have lavet noget dertil. Og så glæder jeg mig helt vildt til på søndag.....en af mine gamle klassekammerater er begyndt at scrappe, og endelig har vi fået sat en dato på at skulle scrappe sammen....tænk sig...det er faktisk en rigtig sød og dejlig pige som jeg har kendt lige siden 2. klasse og hun er simpelthen sådan et dejligt menneske, så jeg glæder mig som en tosset til at hygge.


Rigtig god søndag til jer alle :-)




10 kommentarer:

Solveig sagde ...

Tillykke!

Først med rygestoppet - hold ud, det skal nok lykkes, jeg taler af erfaring.

Og med scraphulen, det ser rigtig hyggeligt ud.

Ifversen sagde ...

Jeg krydser fingre for rygestoppet! Det er så flot!
Og scraphulen: jeg er så misundelig! Det ser så hyggeligt ud :-) God fornøjelse med den!

morkaren sagde ...

Tillykke Marianne, først med rygestoppet, men også med din nye scrappeplads, jeg er helt misundelig. v.h. morkaren.
p.s. ja altså med scrappladsen, for jeg har aldrig røget.

Bitten sagde ...

Jeg krydser også fingre for dit rygestop. Har selv prøvet det et par gange efter at have røget i ca. 20 år. Første gang tog jeg 16 kg. på på tre måneder og begyndte derfor hurtigt at ryge igen, men anden gang gik det helt uden vægtstigning og med motivationen i top. Har ikke røget siden og savner det ALDRIG! Det er SÅ fedt, når hår og tøj ikke stinker mere :-) Og så er der jo ikke så lidt helbredsmæssige fordele ved det, faktisk kan jeg ikke komme i tanke om én eneste fordel, der skulle være ved IKKE at holde op med at ryge :-)

Super fint scraprum du har fået lavet, det er så dejligt at have styr på sine ting og samtidig ikke behøve være bange for, at noget bliver spist ved et uheld.

Anonym sagde ...

hvor ser det godt ud .. bliver dejligt når du får de sidste ting på plads.

og hvor er det skønt du stadig holder dig fra cigaretterne... det skal nok lykkes for dig

knus helle
(tobiaskristian)

Lise-Lotte sagde ...

Det er en rogtog lille hygge hule.. Stort tillykke med dit rygestop. det er så sejt;o)

Ann sagde ...

Hej M, tillykke med rygestoppet, det er godt gået! Hep, hep - det skal du nok klare.

Det er også en rigtig fin plads du har fået dig der, den glæder jeg mig til at se IRL. En virkelig god måde at udnytte pladsen i den lille forgang, som I jo aldrig brugte. Nice work!

Marianne sagde ...

TILLYKKE med rygestoppet - hvor er du bare super sej!!
Og sikke et dejligt lille hjørne. Selv om det er lille, er det jo sindssygt godt indrettet :)

alfie sagde ...

Stort tillykke med rygestoppet. Stoppede også selv for mangeår siden og det var den bedste beslutning ever.

Og fed fed scrap rum - er kun lidt misundelig :-) + at finde venner at scrappe me IRL, så bliver det ikke bedre ;-)

Heidi sagde ...

Eii en lækker scraphule du har fået lavet dig der..Har osse mit eget scrapværelse og det kan jeg heller ikke undvære. Stort tillykke med rygestoppet det er superflot. Hvordan har du gjort? jeg skal nemlig selv stoppe her til vinter.